Tlačová správa

Asociácia vodárenských spoločností pripravila na jún 2010 pokračovanie komunikačnej kampane Pijem zdravú vodu, nápoj
z vodovodu.

Ambíciou celoplošnej mediálnej kampane je informovať zákazníkov vodárenských spoločností o kvalite vody z vodovodu,
ktorá je vhodným riešením pitného režimu a prispieva ku zdraviu obyvateľstva.

Voda z vodovodu je plným právom vnímaná ako kvalitný nápoj, okrem iných úžitkov pre domácnosť. Ako produkt podlieha prísnym zákonným normám SR a EÚ, je pravidelne monitorovaný príslušnými regionálnymi úradmi verejného zdravotníctva. Odborníci ju odporúčajú na každodennú neobmedzenú konzumáciu, jej ideálne zloženie vplýva pozitívne na ľudský organizmus.
Nápoj z vodovodu je jediná tekutina, po ktorú si nemusíme chodiť do obchodu, zákazníkov čaká priamo v ich domovoch, stačí otočiť “ kohútikom“. A to bez toho, aby sme zaťažili životné prostredie plastovými obalmi.

Kampaň je predĺženou rukou komunikácie z jesene minulého roku. Vtedy sa produkt voda z vodovodu ocitol v celoslovenských médiách prvýkrát. Cieľom komunikácie bolo jednoduchou a dostupnou formou osloviť obyvateľov Slovenska, pripomenúť im existenciu pitnej vody z vodovodu ako nápoja.

Asociácia vodárenských spoločností vyhodnocovala výsledky kampane realizáciou prieskumu
v zákazníckych centrách vodárenských spoločností. Samotný prieskum bol uskutočnený dotazníkovou metódou v čase od
1. januára do 28. februára 2010 na vzorke 719 respondentov. Z jeho výsledkov okrem iného vyplynulo, že 65 % respondentov si myslí, že pitná voda z vodovodu na Slovensku patrí k najlepším na svete, 76 % opýtaných považuje vodu z vodovodu za chutný nápoj a 70 % sa kampaň Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu doslova páčila.

Tohtoročná komunikácia je zameraná predovšetkým na ženy, ktoré najčastejšie riešia rodinné nákupy. Do informačnej kampane autori vložili i názory odborníkov na vodu z vodovodu: lekárov, hygienikov, špecialistov na vodárenstvo, ktorí odporúčajú tento nápoj, pretože sú presvedčení o jeho vhodnosti na pitný režim. Blížiace sa letné obdobie sa v komunikácii prejavilo zdôraznením informácií o správnom pitnom režime, ktoré budú pre širokú verejnosť prínosom.
Mediálna kampaň sa ale pripomína aj identifikačnými znakmi z minulého roka, ku ktorým patrí známy claim kampane, chytľavá melódia zo skladby Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu a maskot Kvapka.
Asociácia vodárenských spoločností ani v tejto kampani nezabudla na najmenších spotrebiteľov, pre ktorých má pripravené interaktívne súťaže. Novinkou bude informačná webová stránka: www.pijemzdravuvodu.sk, kde si nájdu potrebné informácie deti i dospelí.

Kampaň Asociácie vodárenských spoločností prezentuje vlastný produkt - pitnú vodu z vodovodu a popisuje jeho benefity. Uvedomujeme si, že jej minuloročný nástup predstavoval istý druh prekvapenia pre trhové prostredie, pretože sa voda
z vodovodu do svojho segmentu ako nápoj zaradila rázne aj mediálnou formou. Treba si však zvyknúť na fakt, že vodárenské spoločnosti ako výrobcovia produktu majú plné právo prezentovať svoj produkt mediálne, rovnako ako v iných krajinách.

Členovia Asociácie sa spoločnými silami finančne podieľajú na kampani, ktorá neútočí na iných výrobcov a na mediálnu formu propagácie ich produktov.

Jej cieľom je povedať dostatočne nahlas, že pitný režim má u nás ešte ďalšiu alternatívu, ktorá je navyše zdravá, kvalitná
a lacná.

 


Úvod

Prečo piť nápoj
z vodovodu

S odborníkmi na slovíčko

Správny pitný režim

Filtre áno, či nie

Fámy či fakty

Voda ako liek

Kampaň - PZV

Asociácia vodárenských spoločností

Legislatíva

Chcete sa opýtať?


 

AVS 2010 Všetky práva vyhradené.