Tlačová správa
Asociácia vodárenských spoločností pripravila
na jún 2010 pokračovanie komunikačnej kampane Pijem zdravú vodu,
nápoj
z vodovodu.
Ambíciou celoplošnej mediálnej kampane je informovať
zákazníkov vodárenských spoločností o kvalite vody z vodovodu,
ktorá je vhodným riešením pitného režimu a prispieva ku zdraviu
obyvateľstva.
Voda z vodovodu je plným právom vnímaná ako kvalitný
nápoj, okrem iných úžitkov pre domácnosť. Ako produkt podlieha
prísnym zákonným normám SR a EÚ, je pravidelne monitorovaný príslušnými
regionálnymi úradmi verejného zdravotníctva. Odborníci ju odporúčajú
na každodennú neobmedzenú konzumáciu, jej ideálne zloženie vplýva
pozitívne na ľudský organizmus.
Nápoj z vodovodu je jediná tekutina, po ktorú si nemusíme chodiť
do obchodu, zákazníkov čaká priamo v ich domovoch, stačí otočiť
“ kohútikom“. A to bez toho, aby sme zaťažili životné prostredie
plastovými obalmi.
Kampaň je predĺženou rukou komunikácie z jesene
minulého roku. Vtedy sa produkt voda z vodovodu ocitol v celoslovenských
médiách prvýkrát. Cieľom komunikácie bolo jednoduchou a dostupnou
formou osloviť obyvateľov Slovenska, pripomenúť im existenciu
pitnej vody z vodovodu ako nápoja.
Asociácia vodárenských spoločností vyhodnocovala výsledky kampane
realizáciou prieskumu
v zákazníckych centrách vodárenských spoločností. Samotný prieskum
bol uskutočnený dotazníkovou metódou v čase od
1. januára do 28. februára 2010 na vzorke 719 respondentov. Z
jeho výsledkov okrem iného vyplynulo, že 65 % respondentov si
myslí, že pitná voda z vodovodu na Slovensku patrí k najlepším
na svete, 76 % opýtaných považuje vodu z vodovodu za chutný nápoj
a 70 % sa kampaň Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu doslova páčila.
Tohtoročná komunikácia je zameraná predovšetkým na ženy, ktoré
najčastejšie riešia rodinné nákupy. Do informačnej kampane autori
vložili i názory odborníkov na vodu z vodovodu: lekárov, hygienikov,
špecialistov na vodárenstvo, ktorí odporúčajú tento nápoj, pretože
sú presvedčení o jeho vhodnosti na pitný režim. Blížiace sa letné
obdobie sa v komunikácii prejavilo zdôraznením informácií o správnom
pitnom režime, ktoré budú pre širokú verejnosť prínosom.
Mediálna kampaň sa ale pripomína aj identifikačnými znakmi z minulého
roka, ku ktorým patrí známy claim kampane, chytľavá melódia zo
skladby Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu a maskot Kvapka.
Asociácia vodárenských spoločností ani v tejto kampani nezabudla
na najmenších spotrebiteľov, pre ktorých má pripravené interaktívne
súťaže. Novinkou bude informačná webová stránka: www.pijemzdravuvodu.sk,
kde si nájdu potrebné informácie deti i dospelí.
Kampaň Asociácie vodárenských
spoločností prezentuje vlastný produkt - pitnú vodu z vodovodu
a popisuje jeho benefity. Uvedomujeme si, že jej minuloročný nástup
predstavoval istý druh prekvapenia pre trhové prostredie, pretože
sa voda
z vodovodu do svojho segmentu ako nápoj zaradila rázne aj mediálnou
formou. Treba si však zvyknúť na fakt, že vodárenské spoločnosti
ako výrobcovia produktu majú plné právo prezentovať svoj produkt
mediálne, rovnako ako v iných krajinách.
Členovia Asociácie sa spoločnými silami finančne podieľajú na
kampani, ktorá neútočí na iných výrobcov a na mediálnu formu propagácie
ich produktov.
Jej cieľom je povedať dostatočne nahlas, že pitný režim má u nás
ešte ďalšiu alternatívu, ktorá je navyše zdravá, kvalitná
a lacná.